Tadris: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam is a peer-reviewed journal, available in print and online and published twice a year (in April and Oktober). This statement clarifies ethical behavior of all parties involved in the act of publishing an article in this journal, including the author, the chief editor, the Editorial Board, the peer-reviewer and the publisher Tadris: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. This statement is based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.

Table of Contents
Articles
Penguatan Motivasi Budaya Kerja Dalam Upaya Peningkatan Kreativitas Guru Pada Masa Pandemi Hendrayadi |
1-12 |
Peningkatan Kepuasan Leadership Guru Melalui Komunikasi Horizontal dan Kecerdasan Emosional (EQ) Nurrahmaniah
|
13-24 |
Pola Manajemen Interaksi Antara Guru Dengan Siswa Pada Mata Pelajaran PAI Muhamad Hamzah
|
25-37 |
Model Pembelajaran Konstruktivisme Pada Pelajaran PAI Khodijah
|
38-55 |
Pengaruh Pengelolaan Motivasi dan Stres Terhadap Prestasi Belajar Siswa Arief Suci
|
56-64 |
Model Tudang Sipulung Dalam Mengendalikan Perilaku dan Kepercayaan Mahasiswa Yunus
| 56-78 |
Manajemen Sekolah Dalam Menerapkan Pembelajaran Berbasis Literasi Digital Mukhlisin | 79-90 |
Vol 2, No 1 (2023): Tadris: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam
Table of Contents
Articles
Wawan Gunawan
|
1-12
|