FOCUS AND SCOPE

The Wiyatamandala Journal provides a forum for teachers, academics, lecturers and students to share and discuss the results of their research in the field of education. The Wiyatamandala Journal publishes academic articles that focus on education and teaching from primary to higher education. This journal is a bridge between researchers and practitioners (teachers at every level of education) in sharing and providing information, ideas, and opinions about the realities of education that each one experiences.

Education and teaching that are covered by the focus of the Wiyatamandala Journal publishes academic articles related to research results in the field of education ranging from basic education to higher education. Wiyatamandala Journal also does not close itself to publishing academic articles related to the integration of education with other disciplines, such as STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics), and so on.

Academic articles in the field of education and teaching published by the Wiyatamandala Journal can be the results of empirical research, such as the development / application of learning models and strategies, the development and innovation of teaching materials and learning media, and the development of learning evaluation instruments. Both experimental research articles and classroom action research (CAR) are highly accepted for publication in the Wiyatamandala Journal. Of course, all academic articles published by the Wiyatamandala Journal must follow the applicable research principles and any data / research results can be accounted for by the author.

 

 Jurnal Wiyatamandala menyediakan wadah bagi guru, akademisi, dosen, dan mahasiswa untuk saling berbagi dan berdiskusi mengenai hasil penelitiannya di bidang pendidikan. Jurnal Wiyatamandala mempublikasikan artikel akademik yang berfokus pada pendidikan dan pengajaran dari rentang pendidikan dasar hingga pendidikan tinggi. Jurnal ini menjadi jembatan antara peneliti dan praktisi (pengajar di setiap tingkatan pendidikan) dalam berbagi dan menyediakan informasi, ide, dan opini tentang realitas pendidikan yang dialami masing-masing.

Pendidikan dan pengajaran yang tercakup dalam fokus Jurnal Wiyatamandala mempublikasikan artikel akademik terkait hasil penelitian di bidang pendidikan mulai dari tingkat pendidikan dasar hingga pendidikan tinggi. Jurnal Wiyatamandala juga tidak menutup diri untuk mempublikasikan artikel akademik yang berkaitan dengan integrasi pendidikan dengan disiplin ilmu lainnya, seperti STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics), dan lain sebagainya.

Artikel akademik di bidang pendidikan dan pengajaran yang dipublikasikan oleh Jurnal Wiyatamandala dapat berupa hasil penelitian empiris, seperti pengembangan/penerapan model dan strategi pembelajaran, pengembangan dan inovasi bahan ajar dan media pembelajaran, serta pengembangan instrumen evaluasi pembelajaran. Baik artikel akademik hasil penelitian yang bersifat eksperimen maupun hasil penelitian tindakan kelas (PTK) sangat diterima untuk dipublikasikan di Jurnal Wiyatamandala. Tentunya seluruh artikel akademik yang dipublikasikan oleh Jurnal Wiyatamandala harus mengikuti kaidah penelitian yang berlaku dan setiap data/hasil penelitiannya dapat dipertanggungjawabkan oleh penulis.