PERFORMANCE LECTURER ANALYSIS PERSPECTIVE COMPENSATION AND SELF-MOTIVATION

Authors

  • Firdaus Jauzi Universitas Sintuwu Maroso

DOI:

https://doi.org/10.32493/Inovasi.v9i1.p30-37.23593

Abstract

It is undeniable that the performance of lecturers is one of the main indicators in the implementation of quality higher education. The reason is that the performance of lecturers is directly related to teaching, research, and service. Interestingly, the performance of lecturers in the field of research has a great contribution to the development of science, so that it can be directly felt by students in educational activities and the community in service activities. This research wants to see how lecturer performance can increase positively and significantly based on compensation and self-motivation factors. The research method used is quantitative with multiple regression analysis. The object of research is a university in Central Sulawesi, with lecturers as the unit of analysis. Research data obtained through the distribution of questionnaires, with a simple random technique. The results showed that the increase in lecturer performance was positively proportional to the increase in self-motivation and compensation. This confirms that a lecturer will be more responsible for the achievement of Tri Dharma's performance if they get material support and have a positive personality.

Keywords: Lecturer, Tri Dharma, Performance, Compensation, Self-Motivation

References

Ibrahim, L. T., Yunus, M., & Amri, A. (2018). Pengaruh Budaya Organisasi Kompensasi dan Motivasi Berprestasi Terhadap Kinerja Dosen Tetap Serta Dampaknya Pada Mutu Pendidikan Universitas Abulyatama Aceh. Jurnal Humaniora: Jurnal Ilmu Sosial, Ekonomi dan Hukum, 2(1), 61-73.

Zain, R., & Yuliana, A. T. R. D. (2017). Pengaruh Kompensasi dan Kepuasan Kerja terhadap Kinerja Dosen di Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. MANAGERIA: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2(1), 107-126.

Saputra, Y. N. (2020). Pengaruh Kepemimpinan, Motivasi, dan Kompensasi Terhadap Kinerja Dosen. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama dan Keagamaan, 18(1), 118-135.

Garaika, G. (2020). Pengaruh Kompensasi, motivasi kerja dan kepuasan kerja sebagai variabel intervening terhadap kinerja. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 21(1), 28-41.

Putri, P. (2020). Pengaruh Kompensasi, Kompetensi, dan Motivasi Terhadap Kinerja Dosen di STMIK Royal Kisaran. Jurnal Ekobistek, 59-69.

Kule, Y., Ilyas, G. B., & Tamsah, H. (2018). Pengaruh Kepemimpinan, Kompensasi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Dosen Pada Amik Luwuk Banggai. Jurnal Mirai Management, 3(1), 221-239.

Daulay, M. A. (2019). Pengaruh Kompensasi Finansial Terhadap Motivasi Kerja Serta Implikasinya Pada Kinerja Dosen Universitas Pramita Indonesia. LENSA, 1(47), 41-47.

Sembiring, M., Jufrizen, J., & Tanjung, H. (2021). Efek Mediasi Kepuasan Kerja pada Pengaruh Motivasi Dan Kemampuan Kerja Terhadap Kinerja Pegawai. Maneggio: Jurnal Ilmiah Magister Manajemen, 4(1), 131-144.

Sutardi, H. (2020). Pengaruh Motivasi dan Komunikasi Terhadap Kepuasaan Kerja Serta Implikasinya Terhadap Kinerja Dosen Sekolah Tinggi Pariwisata Bandung. ATRABIS: Jurnal Administrasi Bisnis (e-Journal), 6(2), 180-202.

Noverhadi, R. (2021). Pengaruh Kompensasi, Lingkungan Kerja, Dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Dinas Pendidikan Kabupaten Kerinci. JURNAL ADMINISTRASI NUSANTARA, 4(1), 24-34.

Heryati, A. (2017). Pengaruh Kompensasi dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Dosen di Sekolah Tinggi Ekonomi dan Bisnis Syariah (STEBIS) Indo Global Mandiri. Ekonomica Sharia: Jurnal Pemikiran dan Pengembangan Ekonomi Syariah, 2(2), 35-60.

Nirmalasari, N., & Amelia, R. (2020). Pengaruh Kompensasi dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Dosen Melalui Kepuasan Kerja. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Dharma Andalas, 22(2), 290-301.

Yuliawati, J. (2021). Pengaruh Motivasi Kerja Dan Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Dosen Pada Universitas Buana Perjuangan Karawang. Prosiding Konferensi Nasional Penelitian Dan Pengabdian Universitas Buana Perjuangan Karawang, 1(1), 930-962.

Josiah, T. (2021). Pengaruh Kompetensi, Motivasi, Dan Lingkungan Kerja Terhadap Kinerja Dosen Sekolah Tinggi Ekonomi Syariah (STES) Tunas Palapa Lampung Tengah. Jurnal Ilmu Manajemen Saburai (JIMS), 7(1), 35-46.

Singagerda, F. I. S. (2019). ANALISIS GAYA KEPEMIMPINAN DAN KOMPENSASI TERHADAP KINERJA DOSEN DI SEKOLAH TINGGI ILMU TARBIAH (STIT) PRINGSEWU LAMPUNG. Jurnal Ilmu Manajemen Saburai (JIMS), 5(2), 19-26.

Downloads

Published

2022-06-15

How to Cite

Jauzi, F. (2022). PERFORMANCE LECTURER ANALYSIS PERSPECTIVE COMPENSATION AND SELF-MOTIVATION. INOVASI, 9(1), 30–37. https://doi.org/10.32493/Inovasi.v9i1.p30-37.23593