PENGARUH BRAND IMAGE DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA RUMAH MAKAN BEGAL (BEBEK GALAK)
Abstract
The purpose of this study are: 1) To determine the effect of Brand image on Consumer Purchase Interest in BEGAL (Bebek Galak). 2) To find out the effect of Service Quality on Consumer Purchase Interest in BEGAL (Bebek Galak) Restaurants. 3) To find out the effect of Brand image and Service Quality together on Consumer Purchase Interest in BEGAL Restaurant (Bebek Galak). The analysis technique used in this study is a quantitative analysis technique using statistics, the software used to support this research is SPSS (Statistical Product and Service Solutions) version 20. The results of this study indicate that: 1) Brand image has an influence on Purchase Interest Consumers at BEGAL (Bebek Galak) Restaurants. 2) Service Quality has an influence on Consumer Purchase Interest in BEGAL (Bebek Galak) Restaurants. 3) Brand image and Service Quality have a joint influence on Consumer Purchase Interest in BEGAL (Bebek Galak) Restaurants.
Keywords: Brand image, Service Quality, Consumer Purchase Interest
References
Abdullah Thamrin dan Tantri Francis. 2012. Manajemen Pemasaran. Jakarta:Rajawali Pers.
Amstrong, dan Kotler 2003, Dasar-dasar Pemasaran, Jilid 1, Edisi Kesembilan, Penerbit PT. Indeks Gramedia, Jakarta
Annafik, Aldaan Faikar. 2012. Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Daya Tarik Iklan Terhadap Minat Beli Sepeda Motor Yamaha (Studi Kasus pada Konsumen Yamaha SS Cabang Kedungmundu Semarang).(Skripsi-S1). Semarang: Universitas Diponegoro.
Buchari Alma. 2009. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. CV Alvabeta: Bandung.
Fandy, Tjiptono. 2011. Service Management Mewujudkan Layanan Prima. Edisi 2. Yogyakarta: Andi.
Hartimbul Ginting, Nembah F. 2011. Manajemen Pemasaran. Bandung: CV Yrama Widya
Jalilvand, Mohammad Reza dan Neda Samiei. 2013. The Effect of Electronic Word of Mouth on Brand image and Purchase Intention: An empirical study in the automobile industry in Iran. Marketing Intelligence & Planning. Vol. 30 Iss: 4
Kartajaya, Hermawan. 2007. Perjalan Pemikiran Konsep Pemasaran. Surabaya: Penerbit Erlangga.
Kartajaya, Hermawan. 2010. Perjalan Pemikiran Konsep Pemasaran. Surabaya: Penerbit Erlangga.
Kotler, K. 2009. Manajemen Pemasaran 1.Edisi ketiga belas. Jakarta: Erlangga
Lupiyoadi dan Hamdani, 2006. Manajemen Pemasaran jasa Edisi kedua. Penerbit Salemba Empat: Jakarta.
Sugiyono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Afabeta
Adianto, A., & Sugiyanto, S. (2020). Pengaruh Pelatihan Dan Pengembangan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pt Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, E. M. (2018). Earning Management, Risk Profile And Efficient Operation In The Prediction Model Of Banking: Eviden From Indonesia.
Sugiyanto, Etty Murwaningsari. "Earning Management, Risk Profile And Efficient Operation In The Prediction Model Of Banking: Eviden From Indonesia." (2018).
Febrianti, F. D. (2017). Pengaruh Konservatisme Akuntansi, Real Earnings Management Dan Information Asymmetry Terhadap Return Saham (Bachelor's Thesis, Jakarta: Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Uin Syarif Hidayatullah Jakarta).
Romadhina, A. P. (2020). Pengantar Ilmu Ekonomi Mikro Dan Makro.
Romadhina, Anggun Putri. "Pengantar Ilmu Ekonomi Mikro Dan Makro." (2020).
Sugiyanto, S., Maswarni, M., Nofiar, N., Yusuf, S., & Fitria, J. R. (2020). Tata Kelola Kandang Dan Pakan Serta Implikasinya Pada Penggemukan Sapi Studi Pada Desa Sindanglaya Kecamatan Tanjung Siang Kabupaten Subang. Abdi Laksana, 1(2).
Sugiyanto, S., Syafrizal, S., & Kartolo, R. (2020). The Effect Of Income Persistency, Capital Structure And Tax Allocation Between Period Of Earning Quality With Company Size As Moderating Variables. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Syafrizal, S., Sugiyanto, S., & Kartolo, R. (2020). Effect Struktur Modal Dan Alokasi Pajak Antar Periode Dan Persistensi Laba Terhadap Kualitas Laba Dengan Moderating Size. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, S., & Setiawan, T. (2020). Liquidity, Profitability, Good Corporate Goverance, Corporate Value Committee. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Syafrizal, S., Sugiyanto, S., & Kartolo, R. (2020). Effect Struktur Modal Dan Alokasi Pajak Antar Periode Dan Persistensi Laba Terhadap Kualitas Laba Dengan Moderating Size. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, S., & Fitria, J. R. (2019). The Effect Karakter Eksekutif, Intensitas Modal, Dan Good Corporate Governance Terhadap Penghindaran Pajak (Studi Empirispada Perusahaan Manufaktur Sektor Food & Beverages Idx Tahun 2014-2018). Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Setiawan, T., & Sugiyanto, S. (2020). Pengaruh Likuiditas Profitabilitas Dan Good Corporate Governance Terhadap Nilai Perusahaan. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, S., & Setiawan, T. (2020). Liquidity, Profitability, Good Corporate Goverance, Corporate Value Committee. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, S., & Candra, A. (2020, February). Moderating Good Corporate Governance Effect Sales Growth, Conservatisme Accounting And Liquidity Risk Terhadap Agresivitas Pajak (Studi Pada Perusahaan Manufaktur Dan Jasa Keuangan Terdaftar Bei). In Proseding Seminar Nasional Akuntansi (Vol. 2, No. 1).
Sugiyanto, S., & Sumantri, I. I. (2019). Peran Audit Internal Dan Sistem Pengendalian Internal Atas Pengajuan Kredit Tanpa Agunan Pada Perusahaan Perbankkan Di Indonesia. Jurnal Akuntansi, 13(2), 196-224.
Sugiyanto, S., Syafrizal, S., & Kartolo, R. (2020). The Effect Of Income Persistency, Capital Structure And Tax Allocation Between Period Of Earning Quality With Company Size As Moderating Variables. Proceedings Universitas Pamulang, 1(1).
Sugiyanto, Sugiyanto, And Ruknan Ruknan. "Pengaruh Kepemimpinan, Keterampilan Manajerial, Dan Pengambilan Keputusan Terhadap Kinerja Karyawan Direktorat Jenderal Paud Dan Pendidikan Masyarakat Kemendikbud." Jurnal Lentera Pendidikan Pusat Penelitian Lppm Um Metro 5.1 (2020): 37-46.
Sugiyanto, S., & Fitria, J. R. (2019). The Effect Karakter Eksekutif, Intensitas Modal, Dan Good Corporate Governance Terhadap Penghindaran Pajak (Studi Empirispada Perusahaan Manufaktur Sektor Food