Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Toko Alfamart Cabang Setiabudi Pamulang

Authors

  • Munarsih Desma Simatupang Nurmin Arianto University of Pamulang

DOI:

https://doi.org/10.32493/jk.v10i1.y2022.p%25p

Keywords:

Service Quality, Promotion, Consumer Satisfaction

Abstract

The results showed that partially the service quality variable had a significant effect on consumer satisfaction by showing the results of the t-test = 6.450 while t-table = 1.98498 (tcount > ttable) with a significance level of 0.000. Partially, the Promotion variable has a significant effect on Consumer Satisfaction by showing the results of tcount = 2,343 while ttable = 1,98498 (tcount > ttable) with a significance level of 0.000. Simultaneously, the variables of Service Quality and Promotion have a significant effect on customer satisfaction by showing Fcount = 50,612 which is greater than Ftable = 3.09 with a significance of 0.0000. So it can be said that Service Quality and Promotion simultaneously have a significant effect on Consumer Satisfaction at the Alfamart Store, Setiabudi Pamulang Branch. The coefficient of determination obtained is 0.513, it can be concluded that Service Quality (X1) and Promotion (X2) have an effect on Consumer Satisfaction (Y) by 51.30% while the remaining 48.70% is influenced by other factors not tested in this study.

References

Abdul Manap. 2016. Revolusi Manajemen Pemasaran. Edisi Pertama, Mitra Wacana Media, Jakarta.

Afandi, P. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia (Teori, Konsep Dan Indikator). Riau: Zanafa Publishing

Akbar, Purnomo Setiady Dan Husaini Usman. 2012. Pengantar Statistika. Jakarta: Bumi Aksara.

Anang Firmansyah, Dan Budi W. 2018 Mahardika, Pengantar Manajemen, Yogyakarta: Deepublish

Anwar, Saifuddin (2014). Metode Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar

Arikunto. 2015. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik, Jakarta: Rineka Cipta.

Assauri, S. (2017). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Pt Rajagrafindo Persada

Cholid, Idham. 2018. Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Tiket Garuda Di Pt.Totogasono Sekawan Samarinda Tahun 2016). Jurnal Ekonomi Dan Manajemen Vol.12 No.1 Januari 2018 Universitas Muhammadiyah Kalimantan Timur

Donni Junni Priansa. (2017). Perilaku Konsumen Dalam Bisnis Kontemporer. Bandung: Alfabeta

Fandy, Tjiptono. 2016. Service, Quality & Satisfaction. Yogyakarta. Andi.

Faradina, Anisa Dan Budhi Satrio. 2016. Pengaruh Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Rumah Cantik Alamanda. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen. 5 (7) : 1-18.

Firmansyah, Farid, Dan Rudy Haryanto. Manajemen Kualitas Jasa: Peningkatan Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan. Pamekasan: Duta Media Publishing, 2019.

G.R. Terry Dalam R.Supomo Dan Eti Nurhayati. 2018. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Penerbit Kencana.

Ghozali. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program Ibm Spss. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hasibuan, Malayu S.P.. 2017. Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi. Jakarta: Bumi Aksara.

Kasmir. 2017. Customer Service Excellent. Pt Raja Grafindo Persada. Depok

Kotler, Keller. (2016). Marketing Management. 15e, Boston, Pearson Education.

Kotler, Philip And Gary Amstrong. (2016). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edii13. Jilid 1. Jakarta:Erlangga

Kotler, Philip Dan Gary Amstrong. 2018. Principles Of Marketing. Edisi 15 Global Edition. Pearson.

Laksana. F. 2019. Praktis Memahami Manajemen Pemasaran. Edisi 1. Khalifah Mediatama. Depok.

Mauludin, H. 2010. Marketing Reaserch: Panduan Bagi Manajer, Pimpinan Perusahaan Organisasi. Elex Media Komputindo. Jakarta.

Munarsih, (2019). Analisis Strategi Pelaksanaan Pelayanan Pendidikan pada SDIT Bina Cendekia – Depok. Jurnal Kompetitif, Vol 2, No. 3, 136-155.

Mursid, M. 2017. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Bumi Aksara.

Nurhadi. 2018. Analisis Promosi Terhadap Tingkat Pelayanan Kasir Supermarket Ramayana Cikupa Tangerang. Jurnal Moneter, V(1), 1–7.

Rambat Lupiyoadi (2018) Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat

Ratih Hurriyati. 2015. Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Bandung. Alfabeta.

Robbins, Stephen P. And Mary Coulter. 2016. Manajemen, Jilid 1 Edisi 13, Alih Bahasa: Bob Sabran Dan Devri Bardani P, Erlangga, Jakarta.

Sarinah, & Mardalena. (2017). Pengantar Manajemen. Yogyakarta: Deepublish.

Sudaryono. 2016. Manajemen Pemasaran Teori Dan Implementasi. Yogyakarta: Andi

Sugiyono (2019). Statistika Untuk Penelitian. Bandung : Cv Alfabeta.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Bandung: Pt Alfabet.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.

Suliyanto. 2014. Statistika Non Parametrik. Yogyakarta: Andi Offset.

Suparyanto & Rosad. 2015. Manajemen Pemasaran, In Media, Yogyakarta.

Tjiptono, Fandy., & Gregorius Chandra. (2017). Pemasaran Strategik Edisi 3. Yogyakarta: Andi Offset.

Downloads

Published

2022-06-27

How to Cite

Nurmin Arianto, M. D. S. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Toko Alfamart Cabang Setiabudi Pamulang. KREATIF : Jurnal Ilmiah Prodi Manajemen Universitas Pamulang, 10(1), 78–96. https://doi.org/10.32493/jk.v10i1.y2022.p%p

Issue

Section

Articles