SISTEM PEMBERIAN REWARDS KARYAWAN DENGAN METODE TOPSIS PADA PT TRANS RETAIL INDONESIA (CARREFOUR ITC BSD)

Authors

  • Angga Pramadjaya Universitas Sutomo

Abstract

ABSTRAK

SISTEM PEMBERIAN REWARDS KARYAWAN DENGAN METODE TOPSIS PADA PT TRANS RETAIL INDONESIA (CARREFOUR ITC BSD. ) Cara;manajerial  untuk†meningkatkan daya saing;kerja,  dorongan hati,  dan  kepuasan kerja  karyawan  adalah  dengan “memberikan;rewards  untuk  karyawan.  Permasalahan  dalam hal  pemberian  rewards  kepada  karyawan  yang  ada  pada  PT  Trans  Retail  Indonesia  (Carrefour ITC  BSD)  adalah  masih  adanya  penyaluran  pemberian  rewards  yang  tidak  tepat  sasaran  yang tingkat  akurasinya  91,66%  dari  12  kali  rewards yang diberikan selama 1  tahun,; sehingga;menyebabkan; hasil;“rewards  menjadiâ€â€œtidak; sesuai;sasaran.  Sistem pemberian.rewards untuk karyawan  metode TOPSIS  adalah  sistem  yang  di gunakan  untuk  mengambil  keputusan; manajerial “dalam mengatasi; permasalahan pemberian rewards untuk karyawan.  Sistemâ€pemberian rewards karyawan diharapkan mampu melakukan  penilaian  secara  efektif  dalam  proses  pemberian  rewards;karyawan.Hasil  dari  proses  pengimplementasian  metode  TOPSIS  ini  menghasilkan  hasil akhir  yang  lebih  detail  dan  lebih  rinci.  Dibanding  dengan  metode  perkalian  sederhana sehingga  diharapkan   pemberian  rewards karyawan  dapat terlaksana  dengan  baik.

Kata kunci: Pemberian  rewards Karyawan, TOPSIS     

 

ABSTRACT

The managerial way to "increase work competitiveness, motivation, and job satisfaction of employees is to "give rewards to employees. The problem in terms of giving rewards to employees at PT Trans Retail Indonesia (Carrefour ITC BSD) is that there is still a distribution of rewards that are not right on target with an accuracy rate of 91.66% of 12 times the rewards given for 1 year; resulting in; results; “rewards to†“no; appropriate; target. The reward system for employees using the TOPSIS method is the system used to make decisions; managerial “in overcoming; the problem of giving rewards to employees. The "employee reward system" is expected to be able to evaluate effectively in the process of giving employee rewards. The results of the TOPSIS method implementation process produce more detailed and more detailed final results. Compared to the simple multiplication method, it is hoped that employee rewards can be carried out properly Well.

Keywords: Giving rewards employees, TOPSIS

Author Biography

Angga Pramadjaya, Universitas Sutomo

Sistem Informasi

Downloads

Published

2021-10-16

How to Cite

Pramadjaya, A. (2021). SISTEM PEMBERIAN REWARDS KARYAWAN DENGAN METODE TOPSIS PADA PT TRANS RETAIL INDONESIA (CARREFOUR ITC BSD). Jurnal ESIT (E-Bisnis, Sistem Informasi, Teknologi Informasi), 16(2). Retrieved from https://openjournal.unpam.ac.id/index.php/ESIT/article/view/13740

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.