PENERAPAN E-COMMERCE BERBASIS CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (CMS) WORDPRESS UNTUK PENJUALAN BARANG PADA CV. ALTRIAKARYA

Authors

  • Muhammad Alfi Syahri Ramadhan Unoversitas Budi Luhur
  • Ady Widjaja Unoversitas Budi Luhur

Abstract

ABSTRAK

 Dengan semakin majunya teknologi, membuat jaman berubah dan sangat mudah untuk menyampaikan informasi, hingga keadaan pasar saat ini sudah mulai beranjak memanfaatkan teknologi untuk saran penyampaian informasi. Akan tetapi saat ini CV. Altria Karya belum maksimal dalam penjualan dengan pemanfaatan teknologi, Altria Karya adalah toko yang menjadi salah satu saran untuk membeli atau memesan baju untuk keperluan customer, karna Altria Karya belum memanfaatkan teknologi, hal itu menyebabkan kurang flexible nya pelanggan dalam memesan barang promosi dan mengakibatkan calon pelanggan harus menunggu update produk melalui e-mail, Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan business model canvas untuk menganalisa model pengembangan bisnis yang ada pada CV. Altira Karya dan implementasi e-commerce menggunakan content management system (CMS) serta menyiapkan strategi search engine optimization dan pemasaran agar dapat memberikan daya tarik lebih kepada calon pelanggan CV. Altria Karya. Kesimpulan dari penelitian ini yaitu dengan adanya website e-commerce, diharapkan CV. Altria Karya memiliki saran untuk melakukan penjualan barang promosi melalui website dan saran penyampaian produk dengan memanfaatkan fitur Search Engine Optimization dan fitur-fitur lainnya yang ada pada website e-commerce.

 

Kata kunci: E-commerce, CV. Altria Karya, Barang, Search Engine Optimization.

 

ABSTRACT

With the advancement of technology, changing times and making it very easy to convey information, the current market condition have begun to switch to using technology for information delivery advice. But currently CV.AltriaKarya has not been maximized in sales with the use of technology, Altria Karya is a shop that is one of the suggestions for buying or ordering clothes for customer needs, because Altria Karya has not utilized technology, it causes customers to be less flexible in ordering promotional items and results in potential customer have to wait for product updates via e-mail. In this study, researchers used the business model canvas to analyze the existing business development model in CV.Altria Karya and implementation of e-commerce using a content management system (CMS) as well as preparing search engine opyimization and marketing strategies in order to provide more attractiveness to potential customer of CV.Altria Karya, The conclusion of this study is that with the existence of an e-commerce website, it is expected that CV.Altria Karya has suggestions for selling promotional items through the website and suggestions for product delivery using the Search Engine Optimization feature and other feature found on e-commerce websites

 

Keywords: E-commerce, CV. Altria Karya, Barang, Search Engine Optimization.

Downloads

Published

2022-10-16

How to Cite

Syahri Ramadhan, M. A., & Widjaja, A. (2022). PENERAPAN E-COMMERCE BERBASIS CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (CMS) WORDPRESS UNTUK PENJUALAN BARANG PADA CV. ALTRIAKARYA. Jurnal ESIT (E-Bisnis, Sistem Informasi, Teknologi Informasi), 17(3). Retrieved from https://openjournal.unpam.ac.id/index.php/ESIT/article/view/24949

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.