STUDI LITERATUR: PERANAN BAHASA INGGRIS UNTUK TUJUAN BISNIS DAN PEMASARAN
DOI:
https://doi.org/10.32493/jpkpk.v1i4.1553Abstract
ABSTRAK
Studi ini dilakukan untuk mengumpulkan informasi yang cukup terhadap peranan Bahasa Inggris untuk tujuan bisnis dan pemasaran. Metode yang digunakan dalam studi ini adalah melalui studi literatur yang mengumpulkan beberapa penelitian terdahulu untuk menjawab peranan Bahasa Inggris, penggunaan Bahasa Inggris, dan pengaruh penggunaan Bahasa Inggris untuk tujuan bisnis dan pemasaran. Hasil dari studi ini menunjukkan peranan Bahasa Inggris lebih digunakan sebagai bahasa pengantar atau Lingua Franca yang perlu untuk diketahui dalam bisnis dan pemasaran. Penggunaan Bahasa Inggris paling banyak dilakukan di bidang pariwisata dan perhotelan. Penggunaan Bahasa Inggris yang benar atau sesuai standar tidak terlalu dibutuhkan untuk tujuan bisnis dan pemasaran. Penelitian paling banyak menyebutkan bahwa Bahasa Inggris memberikan pengaruh yang cukup besar bagi bisnis dan pemasaran.Berdasar hasil studi literatur ini maka dapat disimpulkan bahwa Bahasa Inggris memegang peranan penting sebagai salah satu alat komunikasi untuk tujuan bisnis dan pemasaran.
.
Kata kunci: Bahasa Inggris, Bisnis, Pemasaran
Downloads
Published
Issue
Section
License
Open Access
Jurnal Pemasaran Kompetitif is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.