ANALISIS FAKTOR NORMATIF DAN INFORMATIF PEMASARAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA SUPERMARKET YOGYA KOTA KUNINGAN JAWA BARAT
DOI:
https://doi.org/10.32493/jpkpk.v1i4.1554Abstract
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk mencermati faktor – faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian masyarakat dari segi normatif dan informatif pemasaran yang selalu berubah dan berkembang pada supermarket Yogya di Kabupaten Kuningan Jawa-Barat Jenis penelitian ini adalah kualitatif dengan menggunakan metode pengamatan, wawancara dan kuisioner pada sampel responden langganan pembeli di supermarket Yogya Kuningan Jawa Barat. Bentuk analisisnya memusatkan pada penjagaan bersifat relatif terkait faktor normatif dan informatif serta gabungan keduanya dalam proses keputusan pembelian di supermarket terkait produk- produk berupa barang-barang konsumsi. . Dari hasil pengamatan Keputusan pembelian masyarakat dan konsumen supermarket Yogya di Kuningan, Jawa Barat dipengaruhi oleh beberapa faktor antara lain: masyarakat akan peduli terhadap kualitas dan mulai memperhatikan sisi moralitas dan tanggung jawab sosial perusahaan, perubahan gaya hidup karena peningkatan jumlah pendapatan yang diterima, pendidikan yang semakin baik, dan juga karena perubahan nilai-nilai budaya serta lokasi supermarket yang tidak jauh dari tempat tinggal dan fasilitas fisik supermarket.
Kata Kunci : Faktor Normatif dan Informatif Pemasaran, Keputusan Pembelian
Downloads
Published
Issue
Section
License
Open Access
Jurnal Pemasaran Kompetitif is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.