IMPLEMENTASI BAURAN STRATEGI PEMASARAN PRODUK “MEAT” BERDASARKAN ANALISIS SWOT PADA PT DUA PUTRA PERKASA PRATAMA

Authors

  • Kristiana Widiawati
  • Nada Miliniati

DOI:

https://doi.org/10.32493/skr.v9i1.18706

Abstract

ABSTRAK

 

Analisis SWOT merupakan salah satu strategi pemasaran yang sering diterapkan dalam perusahaan. Analisis SWOT menjadi bagian penting dalam menentukan strategi pemasaran yang efektif dan sangat dibutuhkan agar tercapainya penjualan produk yang menguntungkan. Analisis SWOT dapat dilihat dari kegunaan analisis SWOT, manfaat analisis SWOT, faktor-faktor analisis SWOT, product life cycle (PLC), penerapan analisis SWOT dan marketing mix. Tujuan penelitian ini adalah unutk mengetahu hasil analisa SWOT sebagai penentu strategi Pemasaran produk “meat†di PT Dua Putra Perkasa. Jenis data yang digunakan dalam penelitian adalah jenis data yaitu data primer dan data sekunder, data primer yang diambil dari wawancara sedangkan data sekunder adalah data yang diperoleh tidak langsung dari subjek penelitian itu sendiri. Teknik analasis yang dibunakan untuk mengolah data penelitian adalah kualitatif kualitataif deskriptif. Hasil penelitian analisis SWOT memiliki kegunaan sebagai alat mengukur besarmya potensi yang dimiliki perusahaan dan produk yang akan dijual serta untuk mengetahui sejauh mana perusahaan melihat lingkungan sekitar. Analisis SWOT mampu memberikan arahan untuk mempertahankan kekuatan, meminimalisir kelemahan dan menambah keuntungan dengan menambah peluang usaha yang tersedia.

 

Kata Kunci: Analisis SWOT, Strategi Pemasaran, Faktor Internal, faktor eksternal

 

 

IMPLEMENTATION OF MARKETING STRATEGY MIX OF "MEAT" PRODUCT BASED ON SWOT ANALYSIS AT PT DUA PUTRA PERKASA PRATAMA

 

 

ABSTRACT

 

SWOT analysis is a marketing strategy that is often applied in companies. SWOT analysis is an important part in determining an effective marketing strategy and is very much needed in order to achieve profitable product sales. SWOT analysis can be seen from the usefulness of SWOT analysis, benefits of SWOT analysis, SWOT analysis factors, product life cycle (PLC), application of SWOT analysis and marketing mix. The purpose of this study is to find out the results of the SWOT analysis as a determinant of the marketing strategy of "meat" products at PT Dua Putra Perkasa. The type of data used in the study is the type of data, namely primary data and secondary data, primary data taken from interviews while secondary data is data obtained indirectly from the research subject itself. The analytical technique used to process research data is descriptive qualitative. The results of the SWOT analysis are useful as a tool to measure the potential of the company and the products to be sold and to find out how far the company sees the surrounding environment. SWOT analysis is able to provide direction to maintain strengths, minimize weaknesses and increase profits by increasing available business opportunities.

 

Keywords: SWOT analysis, Marketing Strategy, Internal Factor, External Faktor


Downloads

Published

2022-12-20

How to Cite

Widiawati, K., & Miliniati, N. (2022). IMPLEMENTASI BAURAN STRATEGI PEMASARAN PRODUK “MEAT” BERDASARKAN ANALISIS SWOT PADA PT DUA PUTRA PERKASA PRATAMA. Jurnal Sekretari Universitas Pamulang, 9(1), 17–35. https://doi.org/10.32493/skr.v9i1.18706

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.