PERAN DAN TUGAS RECEPTIONIST PADA PT. SERIM INDONESIA
DOI:
https://doi.org/10.32493/skr.v3i1.634Abstract
Abstract
Reaching a Qualified Receptionist.
(This paper is excerpted from the final project report entitled ‘The Role and Tasks of Receptionist in PT Serim Indonesia)
It is very usual if we walk-in an office, we are greeted by someone who is known as receptionist. A receptionist is an employee taking an office/administrative support position. The work is usually performed in a waiting area such as a lobby orfront office desk of an organization or business. The title "receptionist" is attributed to the person who is employed by an organization to receive orgreet any visitors, patients, or clients and answer telephone calls. Many small-to-large-sized business owners need receptionists for supporting their office activities.
The aim of this present paper is to explore the receptionists’ jobs and the criteria to become qualified ones. As they are the front line that directly deal with customers, they must demonstrate their professionalism, such as courtesy, and making sure that customers are feeling welcome on their visiting experience.
Nowadays, even when the advancement of office automation has eliminated some receptionists' jobs. (e.g: a telephone call could be answered by an automated attendant). A receptionist who possesses strong office/technical skills and who is also adept in courtesy, tact and diplomacy is still considered an asset to a company's business image, and is still very much in demand in the business world.
Kata kunci: Receptionist, petugas kantor depan , staf administrasi.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis memegang hak cipta dan memberikan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan karya tersebut secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas kepenulisan karya dan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis dapat mengadakan perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal (misalnya, mempostingnya ke repositori institusi atau menerbitkannya dalam buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya pada tahun jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena hal ini dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar atas karya yang diterbitkan (Lihat The Pengaruh Akses Terbuka ).
JURNAL SEKRETARI: memiliki lisensi CC-BY-SA atau yang setara sebagai lisensi optimal untuk publikasi, distribusi, penggunaan, dan penggunaan kembali karya ilmiah.
Dalam mengembangkan strategi dan menetapkan prioritas, JURNAL SEKRETARI: Jurnal Sekretaris menyadari bahwa akses bebas lebih baik daripada akses berbayar, akses gratis lebih baik daripada akses gratis, dan libre di bawah CC-BY-SA atau yang setara lebih baik daripada libre di bawah kondisi terbuka yang lebih ketat. lisensi. Kita harus mencapai apa yang kita bisa ketika kita bisa. Kita tidak boleh menunda mencapai kebebasan untuk mencapai libre, dan kita tidak boleh berhenti pada kebebasan ketika kita bisa mencapai libre.