Influence of Product and Service Quality FOGO Brazilian BBQ Consumer Satisfaction, PIK, Jakarta
DOI:
https://doi.org/10.32493/drb.v7i2.34299Abstract
Restaurant management competition must always make changes or innovations and provide the best service to consumers so that consumers feel satisfied. Various factors influence consumer satisfaction, namely product quality and service quality. In recent times, the trend of restaurants that carry the All You Can Eat (AYCE) concept has become increasingly popular with the public, for example FOGO restaurants. The purpose of this research is to determine the effect of product and service quality on consumer satisfaction of FOGO Brazilian BBQ Pantai Indah Kapuk. The research method used is quantitative descriptive. Quantitative methods aim to test hypotheses. The independent variables are product quality (X1) and service quality (X2). The dependent variable is consumer satisfaction (Y). Data analysis using validity testing, reliability testing, classical assumption testing, and hypothesis testing. The research results show that there is an influence of product (X1) on consumer satisfaction (Y) FOGO Brazilian BBQ PIK, North Jakarta. However, there is no influence of service quality (X2) on consumer satisfaction (Y) FOGO Brazilian BBQ PIK, North Jakarta. There is an influence of product (X1) and service quality (X2) simultaneously (together) on consumer satisfaction (Y) FOGO Brazilian BBQ PIK, North Jakarta amounting to 69.1%.
References
Detik.com. (2021). Bamsoet Sebut Kuliner Indonesia Bisa Jadi Peluang Usaha Potensial. https://news.detik.com/berita/d-5871610/bamsoet-sebut-kuliner-indonesia-bisa-jadi-peluang-usaha-potensial
Ernawati, D. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Inovasi Produk, dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Porduk Hi Jack Sandals Bandung. Wawasan Manajemen, 17–32.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Kasmir. (2017). Customer Service Excellenet Teori dan Praktik. RajaGrafindo Persada.
Kusumaningrum, Dewi Ayu, Nicolaus Dwi Pangestu, Desy Yolanda, R. Hidayat Oentoro Putra. (2021). Strategi Usaha Mikro Kecil (UMK) Kuliner Menghadapi Pandemi Covid-19 di Jakarta. Jurnal Disrupsi Bisnis, Vol. 4, No. 6, November 2021, (551-565).
Oliver, R. L. (2014). Satisfaction : A Behavioral Perspective on the Consumer (Second Edition). Routledge. England
pergikuliner.com (2022). https://pergikuliner.com/restaurants/jakarta/fogo-brazilian-bbq-pantai-indah-kapuk
Potter, N. ., & Hotchkiss, J. . (2012). Food Science (5th Edition) New York :Chapman And Hall.
Prasetyo, M. D., Susanto, & Maharani, B. D. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Fasilitas Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Studi Kasus Pada Pelanggan Barbershop Pojur Yogyakarta. Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, 9(1), 23–32.
Riyanto, A. (2018). Implikasi Kualitas Pelayanan Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Pada PDAM Cibadak Sukabumi. 2. No 1. https://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/ecodemica/article/view/2911
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. CV Alfabeta. Bandung
Takholy, Y. R., & Andjarwati, A. L. (2018). Pengaruh Kualitas Layanan dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Sebagai Variabel Intervening. Ilmu Manajemen, Volume 6 Nomor 1.
Tjiptono, F. (2012). Strategi Pemasaran (3rd ed.). Elex Media Komputindo, Jakarta
Wardani. (2020). Pengaruh Harga, Free Wifi Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Kedai Coffee JMP Pahlawan Lamongan. Price, Free Wifi, Facilities, Customer Satisfaction., 35(2), 1–12. http://ejournal.ahmaddahlan.ac.id/index.php/melati2020/article/view/11
Widjoyo, S. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan dan Loyalitas Konsumen Restoran Happy Garden Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(1), 1–9.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 dewi ayu kusumaningrum
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas karya awalnya publikasi dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan ( Lihat The Effect of Open Access).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.