Increase Online Shopping Sales in Agribusiness: Analysis of the Effect of Marketing Mix in an Agribusiness Marketing Perspective
DOI:
https://doi.org/10.32493/drb.v7i2.36121Abstract
The online shopping market has become a significant global phenomenon, affecting various sectors of the economy, including agribusiness. Agribusiness, as one of the pillars in the food industry, has transformed in the face of this development. This study aims to analyze the influence of marketing mix on online shopping behavior in an agribusiness perspective. The results of this study provide valuable insights on how to increase online shopping sales in the agribusiness sector. In the digital age, a better understanding of how the marketing mix affects online consumer behavior is becoming the key to success. This research involves an in-depth analysis of the marketing strategies used in online agribusiness, providing a more comprehensive view of how agribusinesses can take advantage of opportunities in the online environment. With the insights gained from this study, agribusiness businesses can optimize their marketing strategies, adapt their products and services, and face increasingly fierce competition in the realm of online shopping. This study provides valuable guidance for agribusiness practitioners and stakeholders to respond to the challenges and opportunities that exist in the ever-evolving era of online shopping.
References
Utami, H. N., & Firdaus, I. F. A. (2018). Pengaruh bauran pemasaran terhadap perilaku online shopping: perspektif pemasaran agribisnis. Jurnal Ecodemica, 2(1), 136-146.
Nasution, M. I., Prayogi, M. A., & Nasution, S. M. A. (2017). Analisis pengaruh bauran pemasaran terhadap volume penjualan. Jurnal Riset Sains Manajemen, 1(1), 1-12.
Gusrita, D., & Rahmidani, R. (2019). Pengaruh marketing mix dan lingkungan sosial terhadap keputusan pembelian online pakaian wanita di Kota Padang. Jurnal Ecogen, 1(4), 944-954.
Febryanti, H., & Hasan, F. (2022). Pengaruh Word of Mouth dan Promosi Online terhadap Minat Beli Masyarakat pada Usaha Makanan Online Nasi Madura Pantry’s Kota Pasuruan. AGRISCIENCE, 3(1), 164-178.
Kuswibowo, C., & Murti, A. K. (2021). Analisis Pengaruh Brand Image, Promotion, Dan Electronic Word of Mouth Terhadap Minat Beli Pada Aplikasi Online Shop. Jurnal Manajemen Industri dan Logistik, 5(1), 53-61.
Kuswibowo, C., & Murti, A. K. (2021). Analisis Pengaruh Brand Image, Promotion, Dan Electronic Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Pada Aplikasi Online Shop.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Fika Afriliah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas karya awalnya publikasi dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan ( Lihat The Effect of Open Access).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.