The Influence of Brand Image on Product Purchase Decisions Gacoan Noodles among Bandung City Students
DOI:
https://doi.org/10.32493/drb.v7i3.39108Keywords:
Brand Image, buying decisionAbstract
This research aims to find out how much influence Brand Image has on the Purchase Decision of Gacoan Noodles among Bandung City Students. To collect data for this research, a questionnaire instrument was used along with quantitative methodology. In this research, 100 respondents were selected randomly using Random Sampling Technique. T test, coefficient of determination (R2), and simple linear regression test were used in this research. Research findings show that brand image has an influence. This influence is shown by the regression equation Y= 18.663 + 0.409 X and a coefficient of determination test of 0.357. This means that brand image (X) and purchasing decisions (Y) are 35.7% with the remaining 64.3% caused by other factors. So based on the existing results, it is said that brand image influences purchasing decisions.
References
Achsa, A. (2022). Analisis Citra Merek, Promosi, dan Minat Beli Konsumen (Studi Kasus: Mie Gacoan Magelang). Education Economics & Education Journal, 4(2).
Febriyanti, N. (2023). Pengaruh Label Halal Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Mie Gacoan Ponorogo Pada Mahasiswa Fakultas Syariah Iain Ponorogo (Skripsi, IAIN Ponogoro).
Rahman, D., & Suryana, H. P. (2018). Pengaruh kualitas produk dan lokasi terhadap keputusan pembelian yoghurt freshtime (Suatu survey pada konsumen yoghurt freshtime di Koperasi Peternak Sapi Bandung Utara (KPSBU) Lembang) (Skripsi, Perpustakaan Fakultas Ekonomi dan Bisnis Unpas Bandung).
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D, Edisi kedua. Bandung : Alfabeta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ranti Febrianti, Alda Ramadhika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas karya awalnya publikasi dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan ( Lihat The Effect of Open Access).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.