Student Satisfaction with Service Quality at STMIK Masa Depan
DOI:
https://doi.org/10.32493/drb.v7i4.43195Abstract
The research was conducted to find out the level of satisfaction and what attributes are considered important by students to the quality of service at STMIK Masa Depan Tangerang. Data collection was carried out by distributing a questionnaire containing 21 questions representing 5 dimensions of servqual. This questionnaire was filled out by 100 respondents who are students who are currently still actively studying at STMIK Masa Depan Tangerang using the Likert scale. The method chosen by the author is the servqual method, which is to find out the expectations, perceptions and gaps in quality that describe the level of customer satisfaction. Perceptions that are greater or equal to expectations describe student satisfaction while perceptions that are smaller than expectations describe student dissatisfaction, then the importance-performance method is used to find out what attributes are considered important by students and need to be prioritized by the campus.
References
Azwar, Saifudin, 1997, Reliabilitas dan Validitas, Edisi III, Pustaka Pelajar Yogyakarta.
Cooper, Donald R. & C. William Emory, 1996, Metode Penelitian BIsnis, Jilid – 1, Erlangga, Jakarta.
Lupiyoadi, Rambat, 2001, Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi Pertama, Salemba Empat, Jakarta.
Lehmann, DR, 1989, Market Research & Analysis,3rd Edition, Prencice Hall International, Inc, New Jersey.
Singarimbun, Masri dan Sofian Effendi, 1989, Metode Penelitian Survey, Edisi Revisi, LP3ES, Jakarta.
Supranto, Johannes, 1997, Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan untuk Menaikkan Pangsa Pasar, Rineka Cipta, Jakarta.
Widyasyatma, August Deva, 2002, Analisis Kepuasan Pelanggan Kartu Prabayar IM3 Smart, Tesis Sekolah Pasca Sarjana Universitas Gajah Mada
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Muhamad Nashirul Haq, Kelly Maysari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas karya awalnya publikasi dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan ( Lihat The Effect of Open Access).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.