Analysis of the Influence of Product Quality and Service Quality on the Purchase Decision of Tuku Emerald Bintaro Coffee

Authors

  • Augiesty Viorenza Kusoy Universitas Pamulang
  • Duwi Lestari Universitas Pamulang
  • Dinda Nabila Universitas Pamulang

Abstract

This research aims to identify the influence of product quality and service quality on the purchasing decisions of Tuku Emerald Bintaro Coffee. The study utilizes a quantitative method and employs the statistical program SPSS with a sample of 102 respondents selected through non-probability sampling techniques. The results indicate that both product quality and service quality have a significant impact on customer purchasing interest. The implications of this research can serve as a reference for Tuku Emerald Bintaro Coffee Shop in enhancing product and service quality to significantly influence purchase decisions and customer loyalty.

 

References

Along, A. (2020). Kualitas Layanan Administrasi Akademik di Politeknik Negeri Pontianak. Jurnal Ilmiah Administrasi Publik, 6(1), 94-99.

Arianto, N., & Difa, S. A. (2020). Pengaruh kualitas pelayanan dan kualitas produk terhadap minat beli konsumen pada PT Nirwana Gemilang Property. Jurnal Disrupsi Bisnis, 3(2).

Bahar, A., & Sjahruddin, H. (2017). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen dan minat beli ulang.

Darmansah, A., & Yosepha, S. Y. (2020). Pengaruh Citra Merek Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Online Pada Aplikasi Shopee Di Wilayah Jakarta Timur. Jurnal Inovatif Mahasiswa Manajemen, 1(1), 15-30.

Farizalloh, M. (2021). Pengaruh Brand Ambassador, Kualitas Produk dan Kreativitas Iklan Terhadap Keputusan Pembelian di E-Commerce ¬Shopee pada Mahasiswa STIE Mahardhika Surabaya (Docyotal Dissertation, STIE Mahardhika Surabaya).

Firdaus Putrayudha, Andhika (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Kedai Kopi (Doctoral dissertation, Universitas Siliwangi).

Firmansyah, M., & Masrun, M. (2021). Esensi Perbedaan Metode Kualitatif Dan Kuantitatif. Elastisitas-Jurnal Ekonomi Pembangunan, 3(2), 156-159.

Gunawan, B. G., & Widoadmodjo, S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, dan Kepuasan Konsumen terhadap Loyalitas Konsumen pada Kopi Tuku di Tangerang dan Jakarta Barat. Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan, 6(2), 172-177.

Hamada nofita putri, Pengertian Variabel Penelitian Menurut Para Ahli, voccasia 2022.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Latief, A. (2018). Analisis pengaruh produk, harga, lokasi dan promosi terhadap minat beli konsumen pada warung wedang jahe (Studi Kasus Warung Sido Mampir di Kota Langsa). Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 7(1), 90-99.

Lembang, R. D., & Sugiono, S. (2010). Analisis pengaruh kualitas produk, harga, promosi, dan cuaca terhadap keputusan pembelian teh siap minum dalam kemasan merek teh botol sosro (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi S1 Reguler II Universitas Diponegoro) (Doctoral dissertation, Perpustakaan Fakultas Ekonomi UNDIP).

Napitu, R., Sriwiyanti, E., & Munthe, R. N. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Miyukie Florist Pematangsiantar. Jurnal Ekonomi Integra, 12(2), 154-165.

Sampoerna University, Variabel Bebas dan Terikat adalah: Pengertian dan Contoh, 2022.

Sugiyanto, S. (2022). The effect of the audit opinion, financial distress, and good corporate governance on audit delay. Keberlanjutan : Jurnal Manajemen dan Jurnal Akuntansi, 7(1), 72-82

Sugiyanto, S., & Febrianti, F. D. (2021). The effect of green intellectual capital, conservatism, earning management, to future stock return and its implications on stock return. The Indonesian Accounting Review, 11(1), 93.

Syafrizal, S., & Sugiyanto, S. (2022). Pengaruh Capital Intensity, Intensitas Persediaan, dan Leverage terhadap Agresivitas Pajak (Studi pada Perusahaan Pertambangan Terdaftar Idx 2017-2021). SCIENTIFIC JOURNAL OF REFLECTION: Economic, Accounting, Management and Business, 5(3), 829-842.

SUGIYANTO, S. (2018). Pengaruh Tax Avoidance Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pemoderasi Kepemilikan Institusional. Jurnal Ilmiah Akuntansi Universitas Pamulang, 6(1), 82-96.

Sugiyanto, E. M. (2018). Earning Management, Risk Profile And Efficient Operation In The Prediction Model Of Banking: Eviden From Indonesia.

Sugiyanto. (2020) Manajemen Pemasaran: Inspiring The Salesmanship. Yayasan Pendidikan Dan Sosial Indonesia Maju (Ypsim), Banten. Isbn 9786237815853

Wardhana, F. A., & Sitohang, F. M. (2021). Pengaruh Produk, Harga, Tempat Dan Store Atmosphere Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Warkop Benpadang Sidoarjo. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen (Jirm), 10(3).

Hakim, L., Sunardi, N. (2017). Determinant of leverage and it's implication on company value of real estate and property sector listing in IDX period of 2011-2015. Man in India, 97(24), pp. 131-148.

Kadim, A., Sunardi, N & Husain, T. (2020). The modeling firm's value based on financial ratios, intellectual capital and dividend policy.Accounting, 6(5), 859-870.

Husain, T., & Sunardi, N. (2020). Firm's Value Prediction Based on Profitability Ratios and Dividend Policy. Finance & Economics Review, 2(2), 13-26.

Nardi Sunardi Et Al (2020). Determinants of Debt Policy and Company’s Performance, International Journal of Economics and Business Administration Volume VIII Issue 4, 204-213

Kadim, A., & Sunardi, N. (2022). Financial Management System (QRIS) based on UTAUT Model Approach in Jabodetabek. International Journal of Artificial Intelligence Research, 6(1).

Sunardi, N., & Tatariyanto, F. . (2023). The Impact of the Covid-19 Pandemic and Fintech Adoption on Financial Performance Moderating by Capital Adequacy . International Journal of Islamic Business and Management Review, 3(1), 102–118. https://doi.org/10.54099/ijibmr.v3i1.620

Sunardi, N. (2022). Liquidity and Asset Growth on Telecommunications Companies Value. Jurnal SEKURITAS (Saham, Ekonomi, Keuangan dan Investasi), 5(3), 299-307.

Sunardi, N. (2017). Determinan Intelectual Capital dengan Pendekatan iB-VAICâ„¢ Terhadap Efisiensi Biaya Implikasinya Pada Profitabilitas Perbankan Syariah di Indonesia. JIMF (Jurnal Ilmiah Manajemen Forkamma), 1(1).

Sunardi, N., & Lesmana, R. (2020). Konsep Icepower (Wiramadu) sebagai Solusi Wirausaha menuju Desa Sejahtra Mandiri (DMS) pada Masa Pandemi Covid-19. JIMF (Jurnal Ilmiah Manajemen Forkamma), 4(1).

Apriyadi, A., Muslihat, A., & Siregar, S. (2021, September). Pengaruh store atmosphere dan kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian pada cafe limasan. In Forum Ekonomi (Vol. 23, No. 3, pp. 421-430).

Downloads

Published

2023-12-13