Analisis Strategi Pemasaran Produk Tambahan (Ancillary) Pada Maskapai Citilink Indonesia
Abstract
Penelitian ini menganalisis strategi pemasaran produk tambahan (ancillary) pada Citilink Indonesia, sebuah maskapai penerbangan terkemuka dengan biaya terjangkau di Indonesia. Tujuan dari studi ini adalah untuk memahami bagaimana Citilink Indonesia mengembangkan dan mengimplementasikan produk-produk ancillary untuk meningkatkan pendapatan serta meningkatkan kepuasan pelanggan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini meliputi analisis kualitatif dengan Analisis SWOT di Citilink Indonesia. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Citilink menggunakan berbagai strategi pemasaran yang mencakup Strength, Weakness, Opportunity & Threats. Implementasi strategi ini telah terbukti efektif dalam meningkatkan pendapatan tambahan dan memperkuat posisi kompetitif Citilink di pasar penerbangan domestik dan internasional terbukti dengan growth pada produk tambahan (Ancillary Product) yang meningkat 37,84%. Studi ini menyimpulkan bahwa keberhasilan strategi pemasaran produk ancillary di Citilink sangat dipengaruhi oleh pemahaman yang mendalam tentang kebutuhan dan preferensi pelanggan serta kemampuan untuk berinovasi dalam menawarkan produk yang relevan dan bernilai tambah.
Keywords: Ancillary Product, Citilink Indonesia, Strategi Pemasaran
Published
Issue
Section
License
Open Access
HUMANIS (Humanities, Management and Science Proceedings) is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.