Analisis Strategy Pemasaran Produk Pengelolaan Kekayaan Secara Shariah Di Bank Maybank Indonesia
Abstract
Persaingan pemasaran produk dan jasa pada bank sangat tinggi. Produk dan Jasa Bank yang baru diluncurkan sangat mudah untuk ditiru. Perbedaan antara produk dan jasa bank satu dengan bank yang lainnya relatif sama dan kemungkinan hanya memainkan tingkat suku bunga untuk menarik nasabah. Hal ini membuat PT Bank Maybank berpikir keras untuk menarik konsumen bukan hanya dengan menawarkan suku bunga. Penulisan ini bertujuan memberikan solusi menerapkan strategi pemasaran produk pengelolaan kekayaan untuk memenangkan persaingan dengan mengedepankan metode Shariah Wealth Management penjualan secara Shariah First dan pendekatan Customer-Centric sebagai acuan pemasaran produk dan jasanya. Metode penelitian yang dipakai melalui teknik wawancara dengan pejabat Bank / tenaga penjual dan literasi buku. Dari hasil diskusi maka kesimpulan dari penelitian ini banyak memberikan inspirasi strategi pemasaran secara holistik untuk mengelola kekayaan melalui Metode 5 PilarMelayani Konsumen sesuai dengan tahapan kehidupannya dianggap paling sempurna untuk melakukan pemasaran produk dan jasa perbankan.
Kata Kunci: Manajemen Kekayaan Syariah; Metode 5 Pilar Pengelolaan Kekayaan Sesuai Tahapan Kehidupan; Shariah First; Strategi Pemasaran Secara Holistik; dan Terpusat pada pelanggan.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Open Access
HUMANIS (Humanities, Management and Science Proceedings) is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.