Pengaruh Kepuasan Dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Kopi Lego
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk menguji dan menjelaskan pengaruh kepuasan pelanggan dan kepercayaan terhadap loyalitas konsumen pada Kopi Lego. Penelitian ini merupakan penelitian kausal yang mejelaskan hubungan antara variabel Kepuasan; Kepercayaan terhadap variabel Loyalitas Pelanggan. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen Kopi Lego. Sampel yang digunakan sebanyak 100 konsumen. Hasil dari penelitian ini adalah : 1) Kepuasan secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap loyalitas konsumen pada Kopi Lego. 2) Kepercayaan secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap loyalitas konsumen pada Kopi Lego. 3) Kepuasan dan kepercayaan, secara simultan berpengaruh signifikan terhadap loyalitas konsumen pada Kopi Lego. 4) Besarnya pengaruh kepuasan dan kepercayaan, terhadap loyalitas konsumen pada Kopi Lego adalah sebesar 40,6%, sedangkan sisanya sebesar 59,4% dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.
Kata Kunci : Kepuasan, Kepercayaan, Loyalitas Konsumen
Downloads
Published
Issue
Section
License
Open Access
HUMANIS (Humanities, Management and Science Proceedings) is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.