Analisis Strategi Pemasaran : Pengelolaan, Pengembangan, & Pengukuran
Abstract
Beras merupakan bahan pangan pokok yang masih menjadi konsumsi utama masyarakat Indonesia. Oleh karena itu, sektor beras sangat penting dan strategis, karena merupakan salah satu sumber perekonomian Indonesia. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan usaha beras yang dikelola dengan baik dan bermerek sebagai produk pangan berkelanjutan serta meningkatkan pemasaran beras dengan produk bermerek. PT. MCS Sukses Makmur merupakan perusahaan yang bergerak di bidang produksi dan distribusi produk beras bermerek dengan saluran pemasaran toko ritel di wilayah Jabodetabek (Jakarta, Bogor, Depok, Tangerang, dan Bekas). Data yang digunakan dalam proses penelitian ini adalah 50 toko ritel di Jabodetabek dengan melakukan survei dan wawancara dengan toko ritel dan konsumen untuk mengetahui sejauh mana produk MCS diterima oleh konsumen. Hasil pembahasan dari penelitian ini untuk meningkatkan kinerja perusahaan diperlukan pengembangan dan pengelolaan merek beras yang baik sehingga dapat memberikan keunggulan kompetitif yang berkelanjutan, membangun kepercayaan dan loyalitas konsumen.
Kata Kunci: Pengembangan Merek, Manajemen Merek
Downloads
Published
Issue
Section
License
Open Access
HUMANIS (Humanities, Management and Science Proceedings) is a national peer reviewed and open access journal that publishes significant and important research from all area of agroindustry.
This journal provides immediate open access to its content that making research publish in this journal freely available to the public that supports a greater exchange of knowledge.
Copyright
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. Authors or others are allowed to multiply article as long as not for commercial purposes. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Disclaimer
No responsibility is assumed by publisher and co-publishers, nor by the editors for any injury and/or damage to persons or property as a result of any actual or alleged libelous statements, infringement of intellectual property or privacy rights, or products liability, whether resulting from negligence or otherwise, or from any use or operation of any ideas, instructions, procedures, products or methods contained in the material therein.