Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran dan Konsep Diri Siswa Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa
DOI:
https://doi.org/10.32493/informatika.v2i1.1505Keywords:
Multimedia, E-Learning, Media pembelajaran pesona matematika, Konsep Diri, Hasil BelajarAbstract
Media penelitian yang digunakan adalah survey dan eksperimen dengan media analisis teatment by level. Jenis pungujian yang digunakan adalah Anova Dua Arah. Eksperimen dilakukan pada dua kelompok/sampel dimana masing-masing kelompok diberi perlakuan (treatment) yang berbeda. Kelompok pertama diajar dengan menggunakan media pembelajaran pesona matematika; sedangkan kelompok kedua diajar dengan menggunakan media pembelajaran konvensional. Masing-masing kelompok dibagi lagi menjadi dua kategori menurut Konsep Diri; yaitu kelompok yang mempunyai Konsep Diri kategori tinggi dan kelompok yang mempunyai Konsep Diri kategori rendah. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui sejauh mana pengaruh penggunaan media pembelajaran; dalam penelitian ini adalah media pembelajaran dan Konsep Diri terhadap hasil belajar matematika siswa; khususnya untuk siswa XI MA. Ada pengaruh yang positif dan signifikan maka seberapa kuat pengaruh penggunaan penggunaan media pembelajaran pesona matematika dan Konsep Diri terhadap hasil belajar matematika siswa.Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Jurnal Informatika Universitas Pamulang have CC-BY-NC or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly work.
In developing strategy and setting priorities, Jurnal Informatika Universitas Pamulang recognize that free access is better than priced access, libre access is better than free access, and libre under CC-BY-NC or the equivalent is better than libre under more restrictive open licenses. We should achieve what we can when we can. We should not delay achieving free in order to achieve libre, and we should not stop with free when we can achieve libre.
Jurnal Informatika Universitas Pamulang is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
YOU ARE FREE TO:
- Share : copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt : remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms