The Effect of Price and Promotion on Purchasing Decisions at Alfamart Cemara 2 Karawaci Tangerang Banten
DOI:
https://doi.org/10.32493/drb.v7i2.37617Keywords:
Effect of Price, Promotion and Purchase DecisionAbstract
This research aims to determine the effect of price and promotion on purchasing decisions at the Alfamart Cemara2 Karawaci Store. This research uses quantitative methods. The data source for this research is primary data from a sample of Alfamart Cemara2 Karawaci consumers. Data collection was carried out using a Slovin sample with a population of 91 respondents. The results of this research show that price has a significant positive influence on purchasing decisions. Promotion has a significant positive influence on purchasing decisions. Price and promotion have a significant positive influence simultaneously on purchasing decisions by showing that the Fcount value is 461.132 > Ftable 3.100 or the sig value is 0.000b < 0.05. So H0 is rejected and H3 is accepted.
References
Sugiyono, 2017, Metodelogi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. (Bandung: ALFABETA)
Sunyoto, D. (2014). Konsep Dasar Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Center for Academic Publishing Service (CAPS).
Supardi (2013). Buku Ajar Metodologi Riset Keperawatan. Jakarta: Trans Info Media
Swastha, 2018. Manajemen Pemasaran – Studi Karakter konsumen Yogyakarta : BPFE
Tjiptono. (2016). Strategi Pemasaran. library binus, No. 2 pp 1-2.(2015). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Penerbit Andi
Willem Tumbuan. 2017. Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Volume Penjualan Pada PT. Tridjaya Mulia Sukses. Jurnal EMBA, 5(3), h. 3078- 3087
Wahyu nurul faroh (2021) Pengaruh harga dan promosi terhadap keputusan pembelian pada Outlet Happy Cell Pamulang Tangerang Selatan
Murtiasih, S., Sucherly (2018) ‘How Word of Mouth Influence Brand Equity for Automotive Products in Indonesia’, Procedia - Social and Behavioral Sciences. Elsevier B.V., 81, pp. 40–44.
Santoso, A. B. (2017). Pengaruh Disiplin Kerja, Motivasi, Dan Komitmen Organisasi Terhadap Kinerja Karyawan (Pada PT. Bank Negara
Murtiasih, S., Sucherly (2018) ‘How Word of Mouth Influence Brand Equity for Automotive Products in Indonesia’, Procedia - Social and Behavioral Sciences. Elsevier B.V., 81, pp. 40–44.
Santoso, A. B. (2017). Pengaruh Disiplin Kerja, Motivasi, Dan Komitmen Organisasi Terhadap Kinerja Karyawan (Pada PT. Bank Negara Indonesia (Persero) Cabang Cabang Pamulang. Jurnal Mandiri, 1(2), 247-272.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jastini Jastini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas karya awalnya publikasi dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan ( Lihat The Effect of Open Access).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.